Izrada web sajta
Izrada web prodavnice
Izrada web aplikacije
SEO Optimizacija
Custom web app rešenja
Izrada mobilnih aplikacija
E-commerce rešenja
Digitalni marketing
Optimizacija Sajta
Lokalni SEO
Izrada web sajta
Izrada web sajta
Izrada web prodavnice
Izrada web aplikacije
SEO Optimizacija
Custom web app rešenja
Izrada mobilnih aplikacija
E-commerce rešenja
Digitalni marketing
Optimizacija Sajta
Lokalni SEO

Šta je to SEO optimizacija?

SEO (optimizacija za pretraživače) je praksa optimizacije veb sajta ili stranice kako bi se povećala količina i kvalitet posete sa organskih rezultata pretraživača.

Prednosti su očigledne: besplatna, pasivna poseta vašem veb sajtu, mesec za mesecom.

Kako pretraživači funkcionišu Pretraživači su poput biblioteka za digitalno doba.

Umesto da čuvaju kopije knjiga, oni čuvaju kopije veb stranica.

Kada unesete upit u pretraživač, on pretražuje sve stranice u svom indeksu i pokušava da vrati najrelevantnije rezultate.

Da bi to postigli, koriste računarski program nazvan algoritam.

Niko tačno ne zna kako ovi algoritmi funkcionišu, ali imamo neke naznake, barem od strane Google-a.

Evo šta oni kažu na svojoj stranici “Kako funkcioniše pretraga”:

Da bi vam pružili najkorisnije informacije, pretraga uzima u obzir mnogo faktora, uključujući reči vašeg upita, relevantnost i upotrebljivost stranica, ekspertizu izvora, vašu lokaciju i postavke. Težina koja se dodeljuje svakom faktoru varira u zavisnosti od prirode vašeg upita – na primer, svežina sadržaja ima veću ulogu u odgovaranju na upite o aktuelnim vestima nego što ima u definicijama u rečnicima.

Govoreći o Google-u, to je pretraživač koji većina nas koristi – barem za pretragu veba. To je zato što ima najpouzdaniji algoritam.

Ipak, postoje mnogi drugi pretraživači koje možete optimizovati.

Saznajte više o tome u našem vodiču o tome kako pretraživači funkcionišu.

Kako funkcioniše SEO U jednostavnim terminima, SEO funkcioniše tako što dokazuje pretraživačima da je vaš sadržaj najbolji rezultat za datu temu.

To je zato što svi pretraživači imaju isti cilj: da prikažu najbolje, najrelevantnije rezultate svojim korisnicima.

Tačno kako to postižete zavisi od pretraživača za koji vršite optimizaciju.

Ako želite više organskog saobraćaja na svojim veb stranicama, onda morate razumeti i prilagoditi se Google-ovom algoritmu. Ako želite više pregleda video sadržaja, onda je sve u YouTube-ovom algoritmu.

Pošto svaki pretraživač ima drugačiji rangirajući algoritam, bilo bi nemoguće obuhvatiti sve u ovom vodiču.

Zato ćemo se u daljem toku fokusirati na to kako se rangirate u najvećem pretraživaču od svih – Google-u.

ZANIMLJIVA ČINJENICA
Google ima tržišni udeo od ~92%. Zato se isplati optimizovati vaš veb sajt za Google umesto za Bing

Kako optimizovati za Google Google je poznat po tome što koristi preko 200 faktora rangiranja.

Još 2010. godine se čak govorilo da bi ih moglo biti i do 10.000.

Niko ne zna sve ove faktore rangiranja, ali neke od njih poznajemo.

Kako? Zato što nam je Google to rekao, a mnogi ljudi, uključujući nas, su proučavali korelacije između različitih faktora i Google rangiranja.

O tome ćemo razgovarati uskoro. Ali prvo, jedna važna napomena:

Google rangira veb stranice, ne veb sajtove.

Samo zato što se vaša firma bavi izradom vitražnih prozora ne znači da svaka stranica na vašem sajtu treba da se rangira za upit “vitražni prozori”.

Možete se rangirati za različite ključne reči i teme sa različitim stranicama.

Sada da razgovaramo o nekim stvarima koje utiču na rangiranje i vidljivost u pretraživačima.

Prohodnost (crawlability) Pre nego što Google uopšte može razmatrati rangiranje vašeg sadržaja, prvo mora znati da postoji.

Google koristi nekoliko načina za otkrivanje novog sadržaja na vebu, ali primarni način je indeksiranje. Ukratko, indeksiranje podrazumeva da Google prati veze na stranicama koje već poznaje i dolazi do onih koje prethodno nije video.

Da bi to postigao, koristi računarski program nazvan pauk (spider).

Recimo da vaša početna stranica ima povratnu vezu sa sajta koji se već nalazi u Googleovom indeksu.

Sledeći put kada pretraživač poseti taj sajt, pratiće tu vezu kako bi otkrio početnu stranicu vašeg sajta i verovatno je dodati u svoj indeks.

Nakon toga, pratiće veze na vašoj početnoj stranici kako bi pronašao druge stranice na vašem sajtu.

Međutim, neke stvari mogu blokirati Googleov indeksiranje:

Loše interno povezivanje: Google se oslanja na interne veze kako bi indeksirao sve stranice na vašem sajtu. Stranice bez internih veza često neće biti indeksirane. Interni linkovi sa atributom “nofollow”: Interni linkovi sa “nofollow” oznakom neće biti indeksirani od strane Google-a. Stranice sa “noindex” oznakom: Možete isključiti stranice iz Googleovog indeksa koristeći “noindex” meta oznaku ili HTTP zaglavlje. Ako druge stranice na vašem sajtu imaju.

Mobilna prilagođenost 63% Google pretraga dolazi sa mobilnih uređaja, a taj broj raste iz godine u godinu.

S obzirom na tu statistiku, verovatno nije iznenađenje da je Google 2016. godine najavio povećanje rangiranja za sajtove koji su prilagođeni mobilnim uređajima u rezultatima pretrage na mobilnim uređajima.

Google je takođe prešao na indeksiranje prvo za mobilne uređaje (mobile-first indexing) 2018. godine, što znači da sada koriste mobilnu verziju vaše stranice za indeksiranje i rangiranje.

Mislim da postoji malo zabune. Neki misle da imamo dva indeksa, jedan za mobilne stranice i jedan za desktop stranice. Ali imamo samo jedan indeks. Većina sajtova koristimo desktop-first indeksiranje. U budućnosti će biti mobilno-first indeksiranje. https://t.co/7QtCgbWQGU pic.twitter.com/leV7ADhLoO

— Danny Sullivan (@dannysullivan) 15. marta 2018.

Ali evo još jedne ključne statistike od Adobe-a:

Gotovo 8 od 10 potrošača će prestati da koristi sadržaj koji se ne prikazuje dobro na njihovom uređaju.

Drugim rečima, većina ljudi će verovatno kliknuti na dugme za povratak kada se desktop verzija sajta učita na mobilnom uređaju.

To je važno jer Google želi da zadrži zadovoljne korisnike. Stranice koje nisu optimizovane za mobilne uređaje dovode do nezadovoljstva. Čak i ako se rangirate i privučete klik, većina ljudi neće ostati da konzumira vaš sadržaj.

Možete proveriti da li su vaše veb stranice prilagođene mobilnim uređajima pomoću Google-ovog alata za testiranje mobilne prilagođenosti.

Brzina učitavanja stranice Brzina učitavanja stranice je koliko brzo se vaša stranica učitava. To je faktor rangiranja kako na desktopu tako i na mobilnim uređajima.

Zašto? Ponovo, Google želi da zadovolji svoje korisnike. Ako korisnici kliknu na rezultate pretrage koji se sporo učitavaju, to dovodi do nezadovoljstva.

Da biste proverili brzinu vaših web stranica, koristite Google-ov alat Pagespeed Insights.

Cilj pretrage Pronalaženje ključnih reči za koje želite da se rangirate je jednostavno. Jednostavno unesite temu u alat za istraživanje ključnih reči poput Ahrefs Keywords Explorer, a zatim potražite relevantne ideje ključnih reči sa pretragom volumena.

Kako se optimizuje za ovo?

Pogledajte stranice koje se najbolje rangiraju i postavite sebi pitanja koja će vam pomoći da identifikujete “3 C-a cilja pretrage”.

Vrsta sadržaja: Da li su većina rezultata blogovi, stranice proizvoda, kategorije, landing stranice ili nešto drugo? Format sadržaja: Da li Google uglavnom rangira vodiče, članke u obliku liste, tutorijale, poređenja, članke sa mišljenjima ili nešto sasvim drugačije? (Napomena: Ovo se uglavnom odnosi na informativne teme.) Ugao sadržaja: Postoji li zajednička tema ili jedinstvena prodajna tačka među stranicama koje se najbolje rangiraju? Ako da, to vam pruža uvid u ono što može biti važno za pretraživače.

Pored toga, možete proveriti prisustvo (ili odsustvo) SERP karakteristika kako biste zaključili nameru pretrage.

Backlinkovi Google-ov algoritam za rangiranje se zasniva na nečemu što se naziva PageRank.

U jednostavnim terminima, to tumači backlinkove kao glasove. Općenito govoreći, stranice s više glasova obično se rangiraju više.

Kako to znamo? Prošle godine smo proučavali skoro milijardu web stranica i utvrdili jasnu korelaciju između referentnih domena (linkovi sa jedinstvenih web lokacija) i organskog pretraživanja.

Ukratko, backlinkovi su važni ako želite da se rangirate za nešto vredno.

Problem je što je ponekad teško izgraditi linkove, posebno za određene vrste sadržaja poput stranica proizvoda.

Postoji mnogo taktika izgradnje linkova, ali ako ste novi u igri, usredsredite se na izgradnju linkova ka vašem najboljem informativnom sadržaju (npr. blog postu ili besplatnom alatu).

Evo jednog načina da to uradite:

Pretražite ciljane ključne reči na Google-u. Potražite stranice koje nisu jednako dobre kao vaša. Nalepite URL te stranice u naš besplatni alat za proveru backlinkova da biste videli njegovih 100 najboljih linkova. Razmislite o tome da kontaktirate te ljude, objasnite zašto je vaš sadržaj bolji i pitajte da li bi zamenili link za vaš.

Ova taktika je poznata kao Skyscraper tehnika.

Autoritet

Svi backlinkovi nisu jednaki. Neke nose veću težinu od drugih.

Ova činjenica je ugrađena u način funkcionisanja PageRank-a.

Uopšteno govoreći, backlinkovi sa stranica visokog autoriteta su jači od onih sa stranica niskog autoriteta.

Nažalost, Google je ukinuo javne ocene PageRank-a 2016. godine. To znači da više nema načina da se vidi koliko “autoriteta” neka web stranica ima u očima Google-a.

Srećom, postoje slične metrike, a jedna od njih je Ahrefs URL rejting (UR).

UR se kreće na skali od 0 do 100 i uzima u obzir i količinu i kvalitet backlinkova ka web stranici.

Kada smo proučavali odnos između UR i organskog pretraživanja, utvrdili smo jasnu pozitivnu korelaciju.

Zbog toga, prilikom izgradnje backlinkova ka vašem sadržaju, trebali biste dati prioritet izgradnji linkova sa jakih stranica u odnosu na slabe.

Naravno, backlinkovi nisu jedini način za povećanje “autoriteta” web stranice.

URL rejting (UR) takođe uzima u obzir i interne linkove, što znači da linkovi sa drugih stranica na vašem sajtu doprinose autoritetu stranice.

Ako želite povećati “autoritet” određene stranice i imate problema sa izgradnjom backlinkova ka njoj, razmislite o dodavanju relevantnih internih linkova sa drugih stranica visokog autoriteta.

Zlatno pravilo ovde je da ne forsirate linkove gde im nije mesto. Uvek linkujte kontekstualno.

Ova taktika pruža dobar način za povećanje “autoriteta” stranica sa komercijalnom vrednošću kao što su stranice proizvoda. Često ćete se suočiti sa izazovom da direktno izgradite povratne linkove ka tim stranicama.

Kvalitet sadržaja Google želi rangirati najpouzdanije i najkorisnije rezultate – uvek.

Da bi to postigli, analiziraju signale koji se odnose na sadržaj kao što su stručnost, autoritet i pouzdanost.

Svi ovi signali zajedno se nazivaju EAT.

(Saznajte više o EAT-u u smernicama za ocenjivanje kvaliteta pretrage koje je objavio Google.)

Drugi načini kojima možete povećati percepciju kvaliteta vašeg sadržaja mogu biti:

Prilagodite se čitanju na nivou sedmog ili osmog razreda. Većina Amerikanaca čita na tom nivou. Koristite kratke rečenice i pasuse. Ovo je web sadržaj, a ne esej. Linkujte ka korisnim resursima kada je to prikladno. Ne brinite o “zadržavanju PageRanka”. Cilj je da vaš sadržaj bude što vredniji posetiocima. Izbegavajte velike blokove teksta. Razbijte ih slikama, citatima itd. Cilj je da sadržaj bude pregledan. Općenito, što je vaš sadržaj pristupačniji većini korisnika pretrage, to je bolje.

Svežina je još jedan važan faktor za određene pretrage.

Niko nije ažurirao stranicu već više od šest godina, ali to nije bitno jer način vezivanja kravate danas je isti kao i tada.

Pogledajte rezultate pretrage za svoju ciljanu ključnu reč da biste videli da li svežina izgleda kao važan faktor rangiranja. Prilagodite svoju strategiju prema potrebi.

Zašto je rangiranje precenjeno… donekle Google analizira faktore kao što su lokacija, prethodna pretraga i postavke pretrage kako bi “prilagodio rezultate onome što je najkorisnije i relevantno za vas u datom trenutku”.

To znači da čak i ako vidite da se vaš sajt rangira na prvom mestu za svoju ciljanu ključnu reč, to možda nije slučaj za sve ljude u svakom trenutku.

Poznavanje načina rada pretraživača i atributa koje traže prilikom rangiranja sadržaja je ključno kada pokušavate stvoriti sadržaj koji će se rangirati.

Međutim, algoritmi pretraživača se stalno menjaju i nema garancije da će ono što je danas važno biti važno i sledeće godine.

Nemojte da vas to panici. Općenito govoreći, važne stvari ostaju konstantne tokom vremena.

Faktori poput povratnih linkova, “autoriteta” i usklađivanja sa namerom pretrage su kritični faktori već dugi niz godina – i ne postoji znak da će se to uskoro promeniti.

Tehnologije sa kojima radimo

Naša vešta grupa programera oživljava vaše koncepte kreiranjem izvanrednih aplikacija koristeći najnovije tehnologije.

Kreativna i inspirativna rešenja je naša specijalnost, a zadovoljstvo klijenata je naš glavni prioritet!


Naš tim je specijalizovan za razvoj jedinstvenih veb-sajtova i aplikacija.

Slušamo sve vaše potrebe kako bismo isporučili konačan proizvod koji će ispuniti sva vaša očekivanja.

16+

GODINA
ISKUSTVA

Mi smo tim sa preko 16 godina profesionalnog iskustva.

400+

PROJEKATA

Uspešno smo završili preko 400 projekata.

Povećajte svoju
efikasnost


Pomažemo kompanijama da unaprede svoj marketinški put kako bi povećale prihode, podigle prepoznavanje i lojalnost brenda i proširile svoju klijentelu.

image

Poslednji radovi

U poslednjih 16 godina radili smo sa PHP, MySQL, Vue.js/jQuery i drugim srodnim web tehnologijama kako bismo kreirali veliki broj web i mobilnih aplikacija. Uvek smo u potrazi za novim izazovima i prilikama i uspešno smo završili preko 400 projekata.

gac

TasteOfTheWild USA

mapartments

M Apartments RS

shyftmatch

Zdrava Ishrana RS

abc attorneys

The Morelli Kitchen USA

apq

APQ UK

genie

I-genie UK

bcw

BCW Traffic Canada

abell

AbellMoney UK

cgs

CGS USA

Istražite aktuelne BytBix publikacije

razlika web sajt

Razlika između sajta i landing stranice?

Postoji li razlika između sajta i landing stranice, ili se odnose na istu stvar?

Opširnije

Kako odabrati pravi hosting?

Postoji mnogo toga o čemu treba razmisliti kada pravite veb sajt, ali čvrsta osnova na kojoj se svaki sajt gradi…

Opširnije

Kako povećati posete na sajtu?

Zamislite vašu web stranicu kao prodavnicu na ulici. Domen je znak ispred prodavnice koji usmerava ljude unutra. Ako nije isto…

Opširnije

Kako odabrati pravi domen?

Zamislite vašu web stranicu kao prodavnicu na ulici. Domen je znak ispred prodavnice koji usmerava ljude unutra. Ako nije isto…

Opširnije

Šta je CMS?

Ako ste novi na webu, radite u digitalnoj oblasti ili modernizujete prisustvo svoje kompanije na internetu, verovatno često čujete mnogo…

Opširnije

Često Postavljana Pitanja

Koliko traje redizajniranje sajta? plus minus

Zavisno o veličini, kompleksnosti i, najvažnije, aktivnom učešću klijenta u procesu, projekt može trajati između 10 – 15 radnih dana.

Koliko dana su vam potrebna da razvijete veb sajt? icon plus icon minus

Proces razvoja zavisi od vaših zahteva. Tipičan projekat može trajati između 7 – 10 radnih dana.

Optimizujete li veb sajtove za pretraživače (SEO)? Plus icon Minus icon

Svi naši paketi uključuju osnovnu optimizaciju za pretraživače (SEO) besplatno.

U kojim tehnologijama je vaša firma specijalizovana? icons minus icons plus

Specijalizovani smo za korišćenje otvorenih izvornih kodova (open-source technologies), sa fokusom na HTML, CSS, PHP, MySQL, Vue.js.

Koliko me košta izmena sadržaja na mom sajtu? ikonice minus ikonice plus

Ništa. Pošto će vaš sajt biti upravljani za sadržaj, sami možete praviti izmene. Međutim, ako želite, možete izabrati jedan od naših paketa za održavanje za dodatnu podršku i usluge.

Kakvo je vaše iskustvo kao kompanija? ikonice minus ikonice plus

Sa bogatom istorijom dugom 15 godina, kreirali smo mnogo uspešnih proizvoda. Kao firma za razvoj softvera, dugo smo bili u prvim redovima, sa ponosom završavajući preko 400 projekata.

Koji su troškovi razvoja prilagođenog softvera? ikonice minus ikonice plus

Različiti elementi igraju ulogu u troškovima razvoja prilagođenog softvera, kao što su: Vrsta i složenost razvoja, Dubina izazova UX/UI dizajna, Veličina tima uključena u razvoj, Model outsourcinga razvoja softvera. Zbog ovih varijabli, najbolje je oceniti trošak prilagođenog softvera nakon temeljnog razgovora o potpunom opsegu projekta. Ako ste znatiželjni o tome kako se procenjuju troškovi i o globalnim prosečnim cenama, pogledajte ovaj članak za više uvida.

Partneri

Sa Pravim Partnerstvom, Dešavaju se Velike Stvari!